გაკვეთილის თემა– რა იცით თამარის შესახებ?
გაკვეთილის მთავარი თემა
|
რა
იცით თამარის შესახებ?
|
სწავლების
საფეხური/კლასი
|
დაწყებითი-III კლასი
|
საგანი/პედაგოგი
|
ქართული/
ნათია სალუქვაძე
|
მოსწავლეთა პროფილი-
|
11-მოსწავლე
. შშშმ. ბავშვი არ მყავს.
|
გაკვეთილის აქტუალობა
|
მოსწავლეები
გაიგებენ მეტ ინფორმაციას თამარის შესახებ.
|
გაკვეთილის
მიზანი მისაღწევი შედეგები
|
ქართ.III.2
მოსწავლეს შეუძლია ლიტ-ლი ტექსტის მოსმენა, გაგება და მათი შინაარსის გადმოცემა.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე;
ასახელებს
მოსმენილ ტექსტში ასახულ ფაქტებს, პერსონაჟებს.
|
წინასწარი
ცოდნა.
|
იციან
საქართველოს მეფეების შესახებ.
|
შეფასების
საგანი და პროცედურები
|
მოსწავლეებს ვაფასებ წინასწარ
შედგენილი და მათთვის ცნობილი შეფასების სქემის მიხედვით
|
გამოყენებული
სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსი
|
მასწავლებლის წიგნი, დაფა, ცარცი თვალსაჩინო მასალა.კომპიუტერი.
ინტერნეტი.
|
გაკვეთილის
მსვლელობა
|
A-ფაზა
აქტივობა-1
„გონებრივი რუკის შევსება“-2წთ
რა
იცით თამარის შესახებ?
აქტივობა-2 კითხვისათვის მზადება-წყვილებში მუშაობა-8წთ
იხსენებენ
შესწავლილი მოთხრობების მიხედვით საქართველოს მეფეებს.ერეკლე მეფეს ,დავით
აღმაშენებელს.
B-ფაზა
აქტივობა-3
მინი ლექცია -ელექტრონული პრეზენტაციის ჩვენებით.-5 წთ
აქტივობა-4
ტექსტის კითხვა -10წთ
ტექსტის
ნაწილ- ნაწილ კითხვა და უცნობი
სიტყვების
გამოთქმების ანალიზი.
აქტივობა-4 გამოკრებითი კითხვა ჯგუფებში მუშაობა-5წთ
ჯგუფები
დავყავი შემთხვევითი პრინციპით.
თითოეულმა
ჯგუფმა უნდა ამოიკითხონ ტექსტიდან პასუხები შემდეგ დავალებებზე.
I-ჯგუფი
თამარის
მშობლები.
დიდგვაროვნების
აჯანყება.
II-ჯგუფი
აჯანყებულთა
დაშოშმინება.
გარეშე
მტრების ალაგმვა.
III-ჯგუფი
თამარის
ზრუნვა ქრისტიანობის გაძლიერებისათვის.
თამარისდროინდელი
საქართველო.
აქტივობა-5
ორთოეპიასა და ორთოგრაფიაზე მუშაობა-5წთ
მოსწავლეების
ვარჯიში ტექსტში მოცემული ორთოგრამების სწორად წარმოთქმასა და
მართლწერაზე.
აქტივობა-6
ლექსიკური მუშაობა 4 წთ
წინ-ში ახლად შესწავლილი ლექსიკური ერთეულების
ჩასმა
„(მოსწავლის რვეული“),დავალება№1
C-ფაზა
აქტივობა-7
გაკვეთილის შეჯამება 3წთ
რა
გაიგეს ახალი ამ გაკვეთილზე?
აქტივობა-8
გაკვეთილის შეფასება-2წთ
მოსწავლეებს
ვაფასებ წინასწარი შედგენილი სქემის მიხედვით.
აქტივობა
-9 საშინაო დავალების მიცემა-2წთ
„თამარ
მეფე“ ტექსტში მონიშნონ ადგილი,რომელმაც ყველაზე მეტად დააინტერესათ.
|
განმავითარებელი შეფასების
სქემა
თითოეული მოსწავლის ინდივიდუალური შეფასების ბარათი
სახელი, გვარი –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
1. პრაქტიკული მუშაობა: ( ორგანიზებულობა, შემოქმედებითობა, მასალის ფლობა;)
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
2.
მსჯელობა კლასში: (აქტიურობა, პარტნიორთან და ჯგუფთან მუშაობა, კითხვებზე ადეკვატური პასუხების გაცემა)
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
3.
პრეზენტაცია: (საკუთარი აზრის დასაბუთება, კორექტულობა;)
გაკვეთილის მთავარი თემა
|
რა იცით დავით აღმაშენებლის შესახებ?
|
სწავლების საფეხური/ კლასი
|
საფეხური დაწყებითი/III-კლასი
|
საგანი/ პედაგოგი
|
ქართული ენა და ლიტერატურა/ნათია სალუქვაძე
|
მოსწავლეთა პროფილი
|
12მოსწავლე/განსაკუთრებული მიდგომებისა და საჭიროების მქონე მოსწავლე არ მყავს.
|
გაკვეთილის აქტუალობა
|
·
მოსწავლეები მოიძიებენ დ. აღმაშენებლის შესახებ უფრო მეტ ინფორმაციას.
·
გაეცნობიან დავითის ეპოქას.
·
კითხვის მარტივ სტრატეგიებს.
|
გაკვეთილის მიზანი მისაღწევი შედეგები
|
·
სტატიის კითხვა და ანალიზი.
·
დ. აღმაშენებლის შესახებ მარტივი საგანმანათლებლო ინფორმაციის მიწოდება.
ქართ. III. 2. მოსწავლეს
შეუძლია ლიტერატურული ტექსტების მოსმენა, გაგება და მათი შინაარსის გადმოცემა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
ასახელებს მოსმენილ ტექსტში ასახულ ფაქტებს, პერსონაჟებს;
ქართ. III. 4. მოსწავლე
ფლობს კითხვის ტექნიკას.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
თავისუფლად კითხულობს ნაცნობ და უცნობ სიტყვებს;
ქართ. III. 5.
მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის საინფორმაციო ხასიათის ილუსტრირებულ ტექსტებში
ინფორმაციის მოძიება და გაგება (მაგ., საინფორმაციო ტექსტის ა საბავშვო ენციკლოპედიაში,
მარტივი ენით დაწერილი მრავალსაფეხურიანი
ინსტრუქციების, განცხადებისა და სხვ . ).
შედეგი თვალსაჩინოა,
თუ მოსწავლე:
·
ამოიცნობს ილუსტრაციების ქვემოთ მოცემული წარწერების შინაარსს;
ქარ. III. 9.
მოსწავლეს შეუძლია ვიზუალურად აღიქვას და/ან თავად შექმნას სხვადასხვა ტიპის ტექსტი, ვიდეო და აუდიომასალა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
ვიზუალურად (წაკითხვის ან მოსმენის გარეშე) ამოიცნობს ამა თუ იმ ტექსტის (რეკლამის, აბრის,
რეცეპტის, მარტივი ინსტრუქციის, მოსაწვევი ბარათის) დანიშნულებას;
|
წინასწარი ცოდნა
|
მოსწავლეები იცნობენ კითხვის მარტივ სტატეგიებს, შეუძლიათ ტექსტის მოსმენა და გაგება, უცნობი სიტყვების ახსნა კონტექსტის გათვალისწინებით.
|
შეფასების საგანი და პროცედურები
|
მოსწავლეებს ვაფასებ წინასწარ შედგენილი და მათთვის ცნობილი შეფასების სქემის მიხედვით.
|
გამოყენებული სასწავლო მასალა და
ტექნიკური რესურსი
|
სასწავლო მასალა: მასწავლებლის წიგნი, დაფა, ცარცი, თვალსაჩინო მასალა.
|
გაკვეთილის მსვლელობა და
მენეჯმენტი
|
მისალმება, კლასის ორგანინიზება – 2 წთ;
გაკვეთილის A ფაზა _ გამოწვევა
მოტივაციის ასამაღლებლად მოსწავლეებს ვაცნობ წინასწარ
შედგენილი განმავითარებელი შეფასების სქემას. _ 1 წთ.
აქტივობა-
1 წყვილებში მუშაობა-2წთ;
რა იცით დ. აღმაშენებლის შესახებ?
აქტივობა-
2 ,,გონებრივი
იერიშის’’-რუკის შევსება-2 წთ;
პასუხების მოსმენის შემდეგ კლასის აქტიური მონაწილეობითა და მასწავლებლის დახმარებით.
გაკვეთილის B ფაზა _ ცოდნის კონსტრუირება
აქტივობა 4
_ ტექსტის
კითხვა _ 12 წთ
ტექსტის ნაწილ-ნაწილ კითხვა და უცნობი სიტყვების გამოთქმების ანალიზი.
აქტივობა 5 _ გამოკრებითი
კითხვა. _ 5 წთ.
კლასი იყოფა 3 ჯგუფად. ჯგუფები
დავყავი შემთხვევითი პრინციპით.
თითოეულ ჯგუფს ეძლევა დავალება, მოძებნონ წაიკითხონ ის ადგილი ტექსტიდან, სადაც აღწერილია:
1) დ.
აღმაშენებლის ცოდნა -განათლება;
2) წიგნის
სიყვარული;
3) გადასატან-გადმოსატანი ბიგლიოთეკა;
აქტივობა 6
_ მოსწავლეებმა უნდა მოძებნონ მათთვის გაუგებარი სიტყვა ან გამოთქმა და შეადგინონ წინადადებები ამ სიტყვების გამოყენებით. _ 3 წთ.
დავალება სრულდება აქტივობების რვეულში.
აქტივობა 7
_ წინადადებების
დალაგება _ 3 წთ.
დაალაგეთ წინადადებები რიგითი ნომრების მიხედვით ისე, რომ
ტექსტი მიიღონ.
ეს ითვალისწინებს არა მარტო დეფორმირებულ ტექსტის აღდგენას, არამედ
დავითის შესახებ დამატებითი საგანმანათლებლო ინფორმაციის მიღებას.
გაკვეთილის C ფაზა - რეფლექსია
აქტივობა 8 _ შეჯამება 5 წთ
რა გაიგეს ახალი ამ გაკვეთილზე?
გაეცნენ დავით აღმაშენებლის კიდევ ერთ თვისებას - განათლებას, წიგნის სიყვარულს.
ერთმანეთს უზიარებენ თავიანთ შთაბეჭდილებებს.
აქტივობა 9 _ შეფასება _ 4 წთ.
აქტივობა 10 _ საშინაო დავალება
_ 2 წთ. ,,მეფე მწიგნობარი’’ (კითხვით ) ტექსტში მოინიშნონ ის ადგილი, რომელიც ყველაზე მეტად დაამახსოვრდათ.
|
No comments:
Post a Comment